Carton
Reprezinta varianta cu cel mai bun raport pret/calitate. Cartonul permite lucrarii sa respire impiedicand formarea condensului si este un suport usor dar si rigid ce sustine lucrarea impiedicand deteriorarea ei. Nu se recomanda expunerea unei lucrari in rama fara a o fixa de carton sau passepartout deoarece, in timp, vor aparea cute si valuri vizibile, mai ales in cazul lucrarilor realizate pe hartie subtire.
Ca metoda de fixare a lucrarii de carton se pot utiliza mai multe procedee in functie de tipul lucrarii. Astfel, daca este vorba de o lucrare originala de grafica, fotografie, afise vechi sau alte lucrari valoroase care se pot distruge prin lipire este recomandat ca fixarea acestora sa se faca doar in partea superioara, prin lipirea de spatele passepartou-ului cu ajutorul unei benzi adezive special repozitionabile si a carei compozitie nu ataca lucrarea (pH neutru, adeziv repozitionabil pe baza de apa). Daca lucrarea nu are valoare istorica sau artistica deosebita atunci se recomanda fixarea ei pe toata suprafata cu ajutorul benzii dublu-adezive (al carei adeziv poate fi acrilic sau pe baza de cauciuc), montarea se face cu ajutorul unui utilaj numit laminator, rezultatul fiind o fixare perfecta, fara cute, nereversibila a lucrarii de suport. Daca lucrarea o permite, se poate folosi si metoda de caserare (lipire) umeda, cu ajutorul unui adeziv pe baza de apa si a presei de caserare cu vacuumare, fixarea fiind permanenta si in acest caz. In ambele variante, lucrarea va prezenta o buna rezistenta in rama, fara a se forma cute si valuri, singurul dezavantaj fiind dat de rigiditatea ansamblului lucrare – spate din carton care poate duce la distrugerea lucrarii daca cartonul este indoit.